close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי הזמן הכי טוב להשקיע בנכס?

מערכת שורשכח אייר, תשעט02/06/2019

מקבץ עצות חשובות מאוד לפני השקעה בנדל"ן או בנכסים... לקרוא, לגזור ולשמור

תגיות:
כאשר מדובר בהשקעה בנכס, אל תקשיבו רק לאמירה הפופולרית: לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. יש שיקולים אחרים בנוסף למיקום שצריך לקחת בחשבון כדי לבצע השקעה מוצלחת. כמו שהמיקום חשוב, כך גם העיתוי חשוב. ולו רק בגלל ששוק הנדל״ן יכול להשתנות באופן דרמטי במהלך השנה ולהפוך את ההשקעה הנבונה להשקעה גרועה, רק בגלל שבוצעה בעיתוי הלא נכון.

כשאתם מעוניינים להשקיע בנדל״ן ומתכננים להיעזר במשכנתא, אתם יכולים לעשות זאת בליווי של יועץ
משכנתא
, או להתחיל להתמצא בעצמכם במונחים מעולם המשכנתאות, וללמוד מה זה מחזור משכנתא, מימון עצמי, תמהיל משכנתא או נסח טאבו?

גם כדי להשקיע בתבונה בנדל״ן, חשוב להתמצא, להכיר את התחום ולדעת באילו חודשים במהלך השנה כדאי לכם להשקיע בנכס. התשובה לשאלה זו נקבעת לפי מספר גורמים:
- מצב הביקוש וההיצע?
- מצב השוק – ׳שוק של קונים׳ או ׳שוק של מוכרים׳
- המחיר החציוני של הנכסים (החציון הוא הנקודה שבה 50% מהמדגם מעליה ו-50% מתחתיה).
גורמים אלה בשוק הנדל״ן נראים משולבים זה בזה ויכולים גם להשפיע האחד על השני.

שוק של קונים או שוק של מוכרים?
הזמן המתאים ביותר לקניית נכס בשוק הנדל״ן הוא חודשי החורף. במהלך תקופה זו, גשום בחוץ, לא כיף לצאת לחפש נכסים, רוב האנשים עסוקים בעבודה והילדים עדיין לומדים בבתי הספר ובגנים. לכן, יש מעט מאוד אנשים שמוכנים במועדים אלה להיפרד מכספם ולרכוש לעצמם נכס להשקעה.

תנאים אלה מקשים על ביצוע מהלך משמעותי, ומרחיקים את רוב האנשים אל מחוץ לשוק הנדל״ן. וכאשר פחות אנשים מעוניינים לרכוש נכסים, גם התחרותיות פוחתת.

כאשר התחרות קטנה, השוק הופך להיות ׳שוק של קונים׳. לדוגמה:
- אם משקיע מוצא את הנכס האידיאלי בו הוא רוצה להשקיע, ועושה את כל שיעורי הבית הדרושים, הוא יכול לראות בכך זמן מתאים להשקעה. יחד עם זאת, אם גם משקיעים אחרים עושים את שיעורי הבית שלהם, גם הם יגלו עניין בנכס ואז יהיו מספר הצעות שיתחרו ביניהן.

כאשר קיימות מספר הצעות לרכישת הנכס, הרכישה הופכת לקשה יותר והמשקיע עלול בסופו של דבר לאבד את הנכס או לשלם מחיר מופקע עבור רכוש שיכול היה להיות הרבה יותר זול.

תרחיש זה אינו אידיאלי עבור קונים, ולכן, שוק זה הוא לא שוק של קונים ועדיף לא לבצע השקעה בתקופה זו.

מחירי נכסים להשקעה
מחירי הנכסים הם גורם מאוד חשוב כאשר מחפשים השקעה בנכסים מניבים. כאשר המחיר נמוך יותר, אפשר להשקיע פחות כסף בשוק.

כאשר השוק הוא ׳שוק של קונים׳, המחירים יהיו נמוכים בהשוואה למחירים ב׳שוק של מוכרים׳.
נתונים שונים לגבי שוק הנדל״ן תומכים בעובדה שהתקופה בין החודשים אוקטובר עד מרץ, היא הטובה ביותר להשקעה בנכסי נדל״ן. הנתונים מלמדים גם כי בינואר מחיר המכירה הוא הנמוך ביותר במהלך תקופה זו. כך שעדיף לבצע רכישה בחודש ינואר.
יש נכסים שיימכרו בסכום שהוא מעל למחיר החציוני, אבל מדובר באחוז נמוך מאוד בהשוואה לחודשים אחרים. מטבע הדברים פרק זמן זה יהיה רע מאוד עבור אלה שמבקשים למכור, והזמן הטוב ביותר עבור אלה המעוניינים לרכוש נכס, כי הקונים הם כעת בעלי הכוח בעת ניהול המשא ומתן.

סביר להניח שמוכרים יהיו מיואשים כאשר העסקה שלהם תפגר אחר שוק הנדל״ן ונראה שהם יעדיפו למכור בזול, כדי שיוכלו להחזיר לעצמם את הכסף שהשקיעו בנכס מלכתחילה.

מתי לא כדאי להשקיע?
יש מועדים שבהם ממש לא כדאי להשקיע בשוק הנדל״ן. על פי הנתונים, החודשים בין אפריל לאוגוסט הם הגרועים ביותר להשקעה, בשל המחירים הגבוהים של הנכסים בשוק. וחודש יוני, הוא הגרוע מכולם להשקעה, כי הנכס יהיה יקר בהרבה מהמחיר שתשלמו עבורו בינואר.

מספר הימים שהנכס מוצע בשוק בתקופה זו קצר בערך בחודש מתקופות אחרות, מה שמפחית באופן משמעותי את כוחם של המשקיעים לנהל משא ומתן. היבטי ההתנהלות של השוק בחודשים אלה אופייניים ל׳שוק של מוכרים׳.

עם זאת, יש פרקי זמן במהלך אפריל ואוגוסט בהם המשקיעים יכולים להשיג עסקה טובה עבור נכס שהם רוצים לרכוש.

אם המשקיע לא יערוך מחקר ראוי, הוא עלול בסופו של דבר לגמור עם עסקת הפסד. לדוגמה:
- אם במהלך אוגוסט המשקיע רוכש נכס, סביר להניח שהמחיר של הנכס יהיה גבוה מאוד בשל המחיר החציוני במהלך תקופה זו, ובשל הזמן הקצר שבו הנכס נמצא בשוק. עם זאת, אם אותו משקיע ימתין כמה חודשים, עד אוקטובר או נובמבר, הוא יקבל נכס דומה שיעלה פחות, בגלל המחיר החציוני במהלך תקופה זו ובשל מספר הימים שהנכס היה בשוק.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה